Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Να πληρώσουν την κρίση αυτοί που την προκάλεσαν, ζητεί ο Κ.Παπούλιας

«Την κρίση δεν θα πρέπει να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι, γιατί τουλάχιστον είναι αθώοι. Πρέπει να την πληρώσουν αυτοί που προκάλεσαν την κρίση και που εξακολουθούν να επιμένουν να μην χάσουν τίποτα από αυτά που έχουν κερδίσει στο παρελθόν και από αυτά που σκέπτονται να κερδίσουν στο μέλλον». Αυτό είπε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας στον πρόεδρο της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλο, στη συνάντηση που το μεσημέρι της Τρίτης στο Προεδρικό Μέγαρο με το προεδρείο της ΓΣΕΕ, ύστερα από αίτημά της.

ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ (Α.Π.)





Αρτηριακή πίεση είναι η δύναμη με την οποία το αίμα πιέζει τα τοιχώματα των αρτηριών μέσα στις οποίες κυκλοφορεί. Η πίεση δεν παραμένει ποτέ σταθερή αλλά έχει διακυμάνσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν οι τιμές της αρτηριακής πίεσης παραμένουν υψηλές για μεγάλο χρονικό διάστημα σημαίνει ότι ο οργανισμός πάσχει από υψηλή Α.Π. Η αρτηριακή πίεση καταγράφεται με δύο αριθμούς που αντιστοιχούν: α) στη συστολική πίεση (κατά την διάρκεια της συστολής της καρδιάς), β) τη διαστολική πίεση (κατά την διαστολή της καρδιάς). Στις μετρήσεις γράφεται πρώτα η συστολική και μετά η διαστολική πίεση, π.χ. 120/80 και μετράται σε χιλιοστά στήλης υδραργύρου ( mmHg ).




Ερωτήματα απο ανακοίνωση των Σκοπίων



Ερωτήματα προκαλεί ανακοίνωση του υπουργείου εξωτερικών των Σκοπίων σχετικά με την απαντητική επιστολή της υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδας, Ντόρας Μπακογιάννη, στον ομόλογό της Αντόνιο Μιλόσοσκι.

πλήρες άρθρο : http://www.anixneuseis.gr/?p=2308

Κυριακή 29 Μαρτίου 2009

Ηλεκτρονικές τάξεις στα ΑΕΙ



Δημιουργία "ηλεκτρονικών τάξεων" και κέντρων υποστήριξης της ηλεκτρονικής μάθησης σε όλα τα ΑΕΙ σχεδιάζουν οι διοικήσεις των πανεπιστημίων της χώρας. Στη διάρκεια της 60ής Συνόδου των Πρυτάνεων προτάθηκε η δημιουργία κέντρων ηλεκτρονικής μάθησης στα πανεπιστήμια με στόχο τη συστηματική ανάπτυξη και προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την ενίσχυση της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχέδιο που παρουσιάστηκε περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας "ηλεκτρονικής τάξης" προσβάσιμης μέσω Διαδικτύου για κάθε διδασκόμενο μάθημα στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Η "ηλεκτρονική τάξη" θα ενισχύει και θα υποστηρίζει τα μαθήματα που γίνονται στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα. Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση της συνόδου, "με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μια υποστηρικτική δομή εκπαίδευσης, ανεξάρτητη από τους περιοριστικούς παράγοντες του χώρου και του χρόνου, αποτελούμενη από όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (καθηγητές, φοιτητές, εκπαιδευτικό υλικό, διαδικασίες, πληροφοριακά συστήματα κλπ), και από τις λειτουργικές τους αλληλεπιδράσεις".
Ακόμη σχεδιάζεται η περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση των συστημάτων διαχείρισης ηλεκτρονικών μαθημάτων ελεύθερου λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί από τα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ με στόχο την ενίσχυση της συμβατικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.
πηγή : ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

Επιστημονκή Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων


Η Ένωση, μοναδική στο είδος της στην Ελλάδα, ιδρύθηκε το 2004 και έχει στόχους τη διάδοση των αρχών και μεθόδων της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, καθώς και την πληροφόρηση, το διάλογο και τις παρεμβάσεις για όσα συμβαίνουν στο πεδίο αυτό.

Η Ένωση είναι ανοικτή σε όλους όσους ενδιαφέρονται για την Εκπαίδευση Ενηλίκων είτε γιατί την ασκούν ως επάγγελμα, είτε γιατί τη σπουδάζουν, είτε γιατί τους ελκύει και θέλουν να τη γνωρίσουν περισσότερο.

Τα μέλη μας είναι ήδη 800 και τους παρέχονται μια σειρά από αποκλειστικά προνόμια. Η συνένωση και συνεύρεση των δυνάμεών μας συμβάλλει στην ανάπτυξη καθενός μας και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στη χώρα μας.

Φως μέσα από το σκοτάδι

Μαζικότερη από κάθε άλλη χρονιά ήταν η συμμετοχή των ελλήνων πολιτών στην παγκόσμια περιβαλλοντική κινητοποίηση για την "Ώρα της Γης".Μέσα από την πρωτοφανή ανταπόκριση των ελλήνων, που έσπευσαν να στεύσουν με επιτυχία την προσπάθεια αυτή κατεβάζοντας τους διακόπτες, "άναψε" και το φως της ελπίδας για ένα καλύτερο για το περιβάλλον μέλλον.
Στην Ελλάδα, που αναδείχθηκε "πρωταθλήτρια" παγκοσμίως σε συμμετοχές, έσβησαν τα φώτα στην Ακρόπολη, το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, το Κοινοβούλιο, στο Λευκό Πύργο, την Ακρόπολη της Λίνδου στη Ρόδο, στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, στη στέγη Καλατράβα, καθώς και στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις.




Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

Ποιος είχε την ιδέα της αλλαγής της ώρας και από πότε εφαρμόστηκε;


Σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί για το ποιός είχε την ιδέα για την αλλαγή της ώρας… Ε λοιπόν …

Η απάντηση είναι ο Βενιαμίν Φράγκλιν (Benjamin Franklin) που φέρεται να πρωτοδιατύπωσε την ιδέα το 1784, ώστε να υπάρχει διαθέσιμο περισσότερο φυσικό φως κατά τους θερινούς μήνες.
Πρωτοεφαρμόστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα ο, αρχίζοντας από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ώστε να εξοικονομηθούν ενεργειακοί πόροι. Αν έχεις ήλιο στις 8 το βράδυ, δεν ανάβεις τα φώτα και περισσεύει πετρέλαιο για να αλληλοσκοτωνόμαστε.
Περισσότερα ... http://i-know.gr/

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2009

Για πρώτη χρονιά φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις περιορίζονται στο Μάιο, χωρίς να επεκτείνονται στις αρχές Ιουνίου, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο βασικό κορμό τους. Για πρώτη φορά, επίσης, το πρόγραμμα των υποψηφίων από τα ημερήσια λύκεια αρχίζει Παρασκευή -και όχι Σάββατο όπως τα προηγούμενα χρόνια- κι οι εξετάσεις διενεργούνται Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή, με αποτέλεσμα να εξοικονομείται σημαντικό ποσό από τις αποζημιώσεις που θα καταβάλλονταν στους εκπαιδευτικούς τα Σάββατα. Η ρύθμιση αυτή θα έχει επίσης ως αποτέλεσμα τη διενέργεια των ενδοσχολικών εξετάσεων Γυμνασίου και Λυκείου μόνο δύο φορές την εβδομάδα και, συγκεκριμένα, Τρίτη και Πέμπτη.

Πηγή : http://www.apogevmatini.gr/?p=18588

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Επαγγελματική εξουθένωση: Σιωπηλό σήμα κινδύνου

- Απεχθάνεστε το να πηγαίνετε στη δουλειά σας το πρωί;
- Εκνευρίζεστε εύκολα με τους συναδέλφους, τους συνεργάτες ή τους πελάτες σας και χάνετε την υπομονή σας;
- "Ζηλεύετε" εκείνους που είναι ευχαριστημένοι στη δουλειά τους;
- Ενδιαφέρεστε λιγότερο πλέον να κάνετε "καλά" τη δουλειά σας;
- Οι δραστηριότητες στην εργασία σας που παλιότερα ήταν ικανοποιητικές και ευχάριστες σας φαίνονται πλέον ”ασήκωτο φορτίο”;
- Η κούραση και η βαρεμάρα στη δουλειά σας είναι… "τεράστιες";
- Η σκέψη ότι αύριο είναι Δευτέρα σας προκαλεί "κατάθλιψη";
Και όλα αυτά ενώ πριν ήσαστε ένας άνθρωπος με ενθουσιασμό (ή τουλάχιστον αρκετό ενδιαφέρον) για τη δουλειά του, με ενεργητικότητα, στόχους και καινούργιες ιδέες;

Το χρόνιο, έντονο εργασιακό στρες μπορεί προοδευτικά να οδηγήσει στην εμφάνιση του συνδρόμου της "επαγγελματικής εξουθένωσης", δηλαδή στη σωματική, ψυχική και συναισθηματική εξάντληση, μια κατάσταση όπου ο εργαζόμενος χάνει το ενδιαφέρον και τα θετικά συναισθήματα που είχε (στο βαθμό που είχε!) για το αντικείμενο της δουλειάς του, παύει να είναι ικανοποιημένος από την εργασία και την απόδοσή του και αναπτύσσει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του.

της Ευθυμίας Παυλάτου

Υποχρεωτικά τα blogs, προαιρετική η βικτοριανή ιστορία στα βρετανικά δημοτικά

Λονδίνο

Προαιρετικά θα διδάσκονται τη βικτοριανή εποχή ή τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο οι μαθητές των δημοτικών σχολείων της Βρετανίας, οι οποίοι καλούνται ωστόσο να μάθουν να χειρίζονται τέλεια το Twitter και τη Wikipedia, σύμφωνα με προτεινόμενη διδακτέα ύλη.


Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

Να πίνετε οινοπνευματώδη - εκτός και αν σας αρέσουν πολύ

Η καθημερινή κατανάλωση οινοπνευματωδών φαίνεται να συνδέεται με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου ακόμη και αν μιλάμε για μικρές ποσότητες. Τα οφέλη για την καρδιά αντισταθμίζουν τους πιθανούς κινδύνους αλλά και πάλι μόνο η αίσθηση του μέτρου μάς σώζει.

της Θεοδώρας Τσώλη

Εξετάσεις ....


Οι εξετάσεις είναι δύσκολες ακόμη και για τους καλύτερα προετοιμασμένους, γιατί και ο πιο ανόητος μπορεί να ρωτήσει περισσότερα από όσα μπορεί να απαντήσει ο σοφότερος άνθρωπος.
Τσαρλς Κέιμπελ Κόλτον

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

Η Αληθινή ιστορία ενός ατυχήματος ….


Μαμά βγήκα με τους φίλους μου. Πήγα σε ένα πάρτυ και θυμήθηκα αυτό που μου είχες πει, να μην πιω αλκοόλ. Μου είχες ζητήσει να μην πιω επειδή θα έπρεπε να οδηγήσω μετά, έτσι ήπια ένα αναψυκτικό. Ήμουν περήφανη για μένα, γιατί είχα ακούσει αυτό που τόσο γλυκά με είχες συμβουλεύσει πριν φύγω, να μην πιω αν πρέπει να οδηγήσω, σε αντίθεση με αυτό που έλεγαν οι φίλοι μου, Έκανα τη σωστή επιλογή! Η συμβουλή σου ήταν η σωστή.

Όταν το πάρτυ τελείωσε όλοι μπήκαν στα αυτοκίνητά τους χωρίς να είναι σε θέση να οδηγήσουν. Εγώ πήρα το αμάξι μου. Ήμουν σίγουρη ότι ήμουν καθαρή. Δεν μπορούσα να φανταστώ μαμά αυτό που με περίμενε ….. Τώρα είμαι εδώ ξαπλωμένη στην άσφαλτο και ακούω έναν αστυνομικό να λέει «το παιδί που προκάλεσε το δυστύχημα ήταν μεθυσμένο». Μαμά η φωνή του ακούγεται τόσο μακρινή. Το αίμα μου είναι παντού στην άσφαλτο και εγώ προσπαθώ με όλες μου τις δυνάμεις να μην κλάψω. Ακούω τους γιατρούς να λένε ότι αυτή η κοπέλα δεν θα τα καταφέρει. Είμαι σίγουρη ότι το άλλο παιδί που οδηγούσε δεν το είχε καν φανταστεί όταν έτρεχε τόσο πολύ. Στο τέλος, αυτός είχε αποφασίσει να πιει και εγώ τώρα πρέπει να πεθάνω. Γιατί το κάνουν αυτό μαμά; Αφού ξέρουν ότι θα καταστρέψουν ζωές; Ο πόνος που νιώθω είναι σαν να με καρφώνουν χιλιάδες μαχαίρια. Πες στην αδελφή μου να μην φοβηθεί, στον μπαμπά να είναι δυνατός. Κάποιος έπρεπε να πει σε αυτό το παιδί ότι δεν έπρεπε να πιει αν θα οδηγούσε. Ίσως αν του το έλεγαν οι δικοί του όπως έκανες εσύ, τώρα να ήμουν ζωντανή ….. Η ανάσα μου γίνεται όλο και πιο αδύνατη και αρχίζω να φοβάμαι μαμά ….. Αυτές είναι οι τελευταίες μου στιγμές και είμαι τόσο απελπισμένη. Θα ήθελα τόσο να σε αγκαλιάσω μαμά …. και να σου πω πόσο σε αγαπάω .. Σε αγαπάω μαμά …. αντίο …

Αυτές οι λέξεις γράφτηκαν από μια δημοσιογράφο που ήταν παρούσα σε ένα δυστύχημα. Η κοπέλα πέθαινε ψιθύριζε αυτές τις λέξεις και η δημοσιογράφος τις έγραφε σοκαρισμένη. Η ίδια δημοσιογράφος άρχισε μια εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια Αλκοόλ.

Blogs : τόποι ενημέρωσης ή επιρροής;

Στη χώρα μας τα blogs λειτουργούν, τουλάχιστον προς το παρόν, με μεγαλύτερη επιτυχία ως ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και λιγότερο ως φορείς ενημέρωσης ή ως εργαλεία άσκησης της λεγόμενης «δημοσιογραφίας των πολιτών». Οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά των εμπρησμών που διοργανώθηκαν με πρωτοβουλία κάποιων ιστολογίων το καλοκαίρι του 2007 αποτελούν παράδειγμα επιτυχούς κοινωνικής δικτύωσης. Πολλά ιστολόγια λειτουργούν επίσης ως πλατφόρμες προσωπικής έκφρασης δημοσιεύοντας αρκετά συχνά πρωτότυπες απόψεις, απροσδόκητες αναλύσεις και κριτικό σχολιασμό μεγάλης γκάμας θεμάτων.

Ευημερία Κατανάλωση Καλοπέραση

ΕΥΗΜΕΡΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ. Τα καλά και συμφέροντα και ευχάριστα τούτα έχουν επίσης μια ανάποδη, ύπουλη, κακή όψη. Όπως το κάθε νόμισμα. Το αρνητικό τους έγκειται στο ότι μας αποβλακώνουν. Δείτε τον συβαριτισμό των Ρωμαίων πολεμιστών κάποτε, που το γλεντοκόπι τούς οδήγησε απλώς στην παρακμή. Σκεφτείτε το λιγάκι. Ο πλούτος μας κάνει αναίσθητους, βαρύναμε, χόντρυνε το πετσί μας. Χάσαμε την ικανότητα και τη συνήθεια του στοχασμού, της εμβάθυνσης, της αυτοκριτικής. Θεωρήσαμε τα πάντα αυτονόητα και …… αιώνια. Ανόητο. Τώρα καλούμεθα κατ’ αρχάς να συμμαζευτούμε. Και κατόπιν να αναθεωρήσουμε τη ζωή, τις αξίες τον κόσμο και τη θέση μας μέσα σε αυτόν. Η τωρινή ευκαιρία με γεμίζει χαρά. Και εύχομαι να την αξιοποιήσουμε.


Πηγή : Vmen – Μάρτιος 2009 / Feel Good / ΜΑΡΙΑ ΧΑΡΑΜΗ

Όλα σού τα ’μαθα, μα ξέχασα μια λέξη

«Αν είχαμε δύο ζωές, δε θα σκεφτόμουν ποτέ να γράψω τούτο το μυθιστόρημα. Δε θα ωφελούσε ούτε εσάς ούτε εμένα. Θα ζούσαμε την πρώτη μας ζωή σαν πρόβα, σαν δοκιμή, για να μάθουμε να ζήσουμε όπως θα θέλαμε τη δεύτερη. Αν πεθαίναμε δύο φορές, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τη δεύτερη φορά θα πεθαίναμε καλύτερα από τη πρώτη. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η ζωή μας είναι μόνο μία, και μάλιστα μικρής διάρκειας. Αυτό το θέατρο μπορούμε να το παίξουμε μόνο μία φορά. Χωρίς πρόβα, χωρίς δοκιμή. Γι’ αυτό, πρέπει να το παίξουμε όσο γίνεται καλύτερα και για μας τους ίδιους και για όσους αγαπάμε. …..»

…..«Πάντα πίστευα ότι πολλές έννοιες, αρχές και θεωρίες του μάνατζμεντ και της ηγεσίας, που τις διδάσκω στους φοιτητές και στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, είναι πολύ χρήσιμες για όλους τους ανθρώπους, αλλά και για την κοινωνία γενικότερα. Αυτά τα πεδία σπουδής και μάθησης συνθέτουν γνώσεις σχεδόν από όλες τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες και τις προσαρμόζουν περισσότερο στην πράξη, ούτως ώστε να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε σφαιρικά και να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τους εαυτούς μας και τους άλλους ως άτομα, ομάδες και κοινωνικούς σχηματισμούς ..»

….. «Προφανώς, κανένα βιβλίο δεν μπορεί να μας αλλάξει τη ζωή, αφού κάτι τέτοιο είναι εντελώς προσωπική μας υπόθεση, ελπίζω όμως και εύχομαι αυτό το μυθιστόρημα να σας δώσει ένα ερέθισμα για ενδοσκόπηση και αυτοστοχασμό, πράγμα που θεωρώ αναγκαίο για να παίξουμε καλύτερα και ν’ απολαύσουμε περισσότερο τη μοναδική παράσταση του θεάτρου της ζωής μας και στο τέλος να τη χειροκροτήσουμε.»

«Όλα σού τα ’μαθα, μα ξέχασα μια λέξη»
Δημήτρης Μπουραντάς
Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

Ενα αουτσάιντερ της λογοτεχνίας

Είναι καθηγητής Μάνατζμεντ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με διεθνή αναγνώριση, έχει εργαστεί ως στέλεχος, σύμβουλος και εκπαιδευτής για μεγάλο αριθμό ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων, εξειδικεύεται στην ανάπτυξη ηγετικών στελεχών και ομάδων, στη διοίκηση των αλλαγών, στη διοίκηση της εταιρικής κουλτούρας και στη στρατηγική ευθυγράμμιση επιχειρήσεων και οργανισμών. Δεν αποφάσισε ξαφνικά να δρέψει λογοτεχνικές δάφνες ο κ. Δημήτρης Μπουραντάς. Αλλά ήθελε να γράψει μυθιστόρημα. Θεώρησε ότι το είχαμε ανάγκη εμείς. Το «Ολα σου τα ΄μαθα, μα ξέχασα μια λέξη» παραμένει πεισματικά καρφωμένο για δεύτερη χρονιά στην κορυφή των ευπωλήτων της χώρας. Πώς το κατάφερε αυτό; Τα αδιέξοδα και οι ενοχές ενός φτασμένου καθηγητή Πανεπιστημίου και ο νευρικός κλονισμός της αγαπημένης του μαθήτριας είναι τόσο ελκυστικά σαν θέμα;


Όλη η συνέντευξη : http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=260568&ct=56